Projekty

Międzynarodowa konferencja “The Best Way To Predict The Future Is To Create It” the next 100 years of relations with the US – the case study of Poland (Waszyngton, D.C., USA)

Fundacja Kulskich na rzecz relacji polsko-amerykańskich (2019)

Cel (cele) działań

Celem wydarzenia była debata na temat przyszłości relacji polsko-amerykańskich, a także ukazanie Polski jako istotnego gracza na arenie międzynarodowej w dziedzinie energetyki, badań i rozwoju, geopolityki, przemysłu kosmicznego oraz wojskowości

Grupy docelowe

Ambasadorowie, przedstawiciele Parlamentu RP i Kongresu, członkowie organizacji międzynarodowych, politycy, reprezentanci polskich i amerykańskich uczelni wyższych, eksperci (geopolityka, bezpieczeństwo narodowe, badania i rozwój, energetyka, przestrzeń kosmiczna, ochrona zdrowia) działacze kultury, przedstawiciele środowisk polonijnych, przedstawiciele świata biznesu, media polskie i zagraniczne

Czas trwania

26-27.09.2019

Zakres prac

Vision Group odpowiadała za opracowanie strategii public relations i public affairs, przygotowanie wniosków o patronaty, koncepcję wydarzenia, w tym za całość organizacji konferencji: miejsce, program i organizacja warsztatów, debat eksperckich oraz wydarzeń towarzyszących, zaproszenia dla uczestników i prelegentów, w tym dyplomatów, zagranicznych ekspertów i gości honorowych.

Vision Group odpowiadała także za konsultacje z ekspertami, kontakty z partnerami, przygotowanie giftbagów dla gości, oprawę medialną, przebieg i logistykę wydarzenia oraz transport i zakwaterowanie uczestników wydarzenia.

Konferencja odbyła się w Waszyngtonie, D.C., USA. Panele i spotkania zostały zorganizowane w The Ronald Reagan Building and International Trade Centre, Willard InterContinental Washigton oraz Rezydencji Ambasadora Polski w Waszyngtonie. Konferencja współfinansowana była przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w ramach grantu otrzymanego w konkursie „Dyplomacja Publiczna 2019”. Współorganizatorem konferencji był Warsaw Enterprise Institute.

Efekty

  • Zorganizowanie dwudniowej, międzynarodowej konferencji, złożonej z 4 warsztatów strategicznych, 5 paneli dyskusyjnych i 2 wydarzeń towarzyszących na temat polsko-amerykańskiej współpracy w dziedzinie gospodarki, badań i rozwoju w ochronie zdrowia, bezpieczeństwa narodowego, energetyki, przemysłu kosmicznego i geopolityki
  • W wydarzeniu wzięło udział ponad 150 osób, w tym ambasadorowie i przedstawiciele placówek dyplomatycznych, Kongresu, Parlamentu RP, polskiej i amerykańskiej administracji publicznej, uczelni wyższych, ośrodków badawczych, organizacji międzynarodowych, ośrodków kultury, mediów o zasięgu międzynarodowym oraz środowisk polonijnych
  • Nawiązanie współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów – Tomasz Zdzikot, Wiceminister Obrony Narodowej odczytał list od Premiera Mateusza Morawieckiego skierowany do uczestników konferencji
  • Otrzymanie honorowego patronatu następujących instytucji: Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Energii, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego
  • Nawiązanie współpracy z partnerami instytucjonalnymi: Ambasada Rzeczpospolitej Polskiej w Waszyngtonie, Polski Fundusz Rozwoju, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Agencja Badań Medycznych
  • Nawiązanie współpracy z partnerami strategicznymi: Alliance for Innovation, Abbvie, MSD, The American-Central European Business Association (ACEBA), POLMED, US-Poland Business Council
  • Nawiązanie współpracy z partnerami merytorycznymi: Alliance4Europe, American Chamber of Commerce in Poland (AmCham), Biotechnology Innovation Organization, Center For European Policy Analysis, Centrum Stosunków Międzynarodowych, The Laboratory for Innovation, Culture and Innovation (Like Foundation), My Space Love Story Foundation, Teraz Polska, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, The Watch Healthcare Foundation
  • Nawiązanie współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT – oficjalnym przewoźnikiem konferencji
  • Zorganizowanie zapowiedzi wydarzenia, wywiadów, bieżącej relacji z konferencji i jej podsumowania dzięki współpracy z partnerami medialnymi: Rzeczpospolita, Program Pierwszy Polskiego Radia, Telewizja Polska, TVP Polonia
  • Przygotowanie paczki z materiałami informacyjnymi i upominkami dla każdego uczestnika dzięki współpracy z partnerami.
  • Włączenie się w obchody wielu ważnych rocznic: 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, 15-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej, 100-lecia nawiązania przez Polskę relacji dyplomatycznych z wieloma państwami, ze szczególnym uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych
  • Zorganizowanie przed konferencją cyklu spotkań ekspertów – członków komitetów sterujących poszczególnych obszarów tematycznych
  • Edukacja społeczności o historii Polski i wybitnych Polakach działających na rzecz budowania relacji transatlantyckich poprzez kampanie edukacyjne w social media Fundacji Kulskich i jej partnerach
  • Podniesienie wiedzy o wybitnych Amerykanach działających na rzecz promocji Polski w Stanach Zjednoczonych i arenie międzynarodowej poprzez opracowanie koncepcji i wręczenie nagrody „The Kulski Freedom Award” Senator Marcy Kaptur i Kongresmenowi Chrisowi Smithowi
  • Podkreślenie potencjału mediów współczesnych jako narzędzia promocji inicjatyw merytorycznych o zasięgu międzynarodowym
  • Promocja polskiej kultury poprzez włączenie się w akcję „Poland Tastes Good” – ekspozycja tradycyjnej polskiej żywności podczas wieczornego bankietu w Rezydencji Ambasadora Polski w Waszyngtonie