Projekty

Koncert fortepianowy Ignacego Jana Paderewskiego wraz z pokazem mody z lat 20. i 30. XX wieku

Fundacja Kulskich (2018)

Cel (cele) działań

• Promowanie postaci i twórczości jednego z ojców i ambasadorów Niepodległości – Ignacego Jana Paderewskiego • Promowanie wiedzy dotyczącej polskiej mody i muzyki XX-wieku oraz historii społecznej • Odtworzenie sylwetek historycznych, uwzględniając strój, dodatki, makijaż oraz fryzury przy zachowaniu jak najdalej posuniętej wierności historycznej • Propagowanie przedwojennych tradycji z zakresu ubioru, sztuki (muzyka) i savoir-vivre, jako modelu, na którym warto opierać współczesny model relacji społecznych

Grupy docelowe

ambasadorowie, przedstawiciele rządu RP, członkowie organizacji międzynarodowych, politycy, reprezentanci uczelni wyższych, eksperci modowi, działacze kultury, artyści, przedstawiciele biznesu, media

Czas trwania

20.09.2018

Zakres prac

Vision Group odpowiadała za opracowanie strategii public relations i public affairs, przygotowanie wniosków o patronaty, koncepcję wydarzenia, w tym za całość procesu przygotowań: miejsce, program i organizacja pokazu mody, koncertu, zaproszenia dla gości, konsultacje z ekspertami modowymi i historycznymi, kontakty z partnerami, przygotowanie giftbagów dla gości i oprawę medialną wydarzenia

Efekty

  • W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 osób, w tym ambasadorowie i przedstawiciele placówek dyplomatycznych (m.in. Belgia, Czechy, Estonia, Grecja, Gruzja, Portugalia, Stany Zjednoczone), organizacji międzynarodowych, administracji publicznej, biznesu, uczelni i ośrodków kultury
  • Nawiązanie współpracy z Kancelarią Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej – podczas wydarzenia głos zabrał Ambasador Bogusław Winid – Doradca Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
  • Otrzymanie honorowego patronatu prof. dra hab. Piotra Glińskiego – Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. list, który został przeczytany podczas oficjalnego rozpoczęcia
  • Koncert fortepianowy wykonał Krzysztof Książek wraz z żoną Agnieszką. Artysta to półfinalista i laureat nagród m.in. na XVII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
  • Realizatorem pokazu mody w stylu lat 20. i 30. XX wieku była Ela Piorun – projektantka Agaty Kornhauser-Dudy – Pierwszej Damy Rzeczypospolitej Polskiej
  • Nawiązanie współpracy z ambasadami (Gruzja, Belgia), biznesem (PGNiG, Poczta Polska, PLL LOT, KPMG), VOGUE oraz Amerykańską Izbą Handlową w Polsce. Dzięki ich wsparciu przygotowano paczki z upominkami dla każdego gościa.
  • Zorganizowanie zapowiedzi wydarzenia i wywiadów w mediach (m.in. TVP, TVN, Telewizja Republika, Polskie Radio 24, Do Rzeczy)
  • Włączenie się w obchody 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. Oprócz organizacji samego wydarzenia, przygotowano także specjalne upominki dla gości z logo Vision Group, nawiązujące do tej patriotycznej rocznicy.
  • Podniesienie poziomu wiedzy o historii Polski poprzez umieszczenie podczas wydarzenia specjalnej wystawy o działalności Ignacego Jana Paderewskiego w ramach współpracy z Fundacją Służba Niepodległej

Wydarzenie dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2021 w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.